Beşar Esad yönetiminin devrilmesinin ardından ülkede normalleşme ve yeniden yapılanma sürecini hızlandıran Suriye yönetimi, bir yandan siyasî ve ekonomik reformlara odaklanırken diğer yandan art arda yaşanan güvenlik gelişmeleri nedeniyle alarm ...
06.08.2026
0
Yaklaşık 130 silahlı grup tek çatı altında toplanırken, Şam yönetimi komuta kademesini yeniden oluşturuyor; yeni ordunun silahlandırılmasında ise Türkiye, Rusya ve ABD'nin rolü tartışılıyor
07.08.2026
0
Türkiye’nin Şam Büyükelçisi Nuh Yılmaz, Şam’ın Ceramana semtinde meydana gelen bombalı saldırıyı kınayarak, "Suriye’de şiddete ve teröre yer bulunmamaktadır" dedi. Şam Büyükelçisi Nuh Yılmaz, sosyal medya hesabından Ceramana’da meydana gelen ...
07.08.2026
0
Almanya'nın Frankfurt kentinde yaşayan bir çift, üç çocuklarının Frankfurt Gençlik Dairesi (Jugendamt) tarafından koruma altına alınmasının ardından Türkiye'ye sınır dışı edildi. Üçü de reşit olmayan çocuklar halen Frankfurt Gençlik Dairesi'nin ...
05.08.2026
0

Vejetaryen Bakan’dan demansa karşı et tüketimi tavsiyesi

Uzun yıllar fazla et tüketimine karşı çıkan ve kendisi de vejetaryen bir doktor olan eski Almanya Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, genetik olarak demansa yatkın kişilerin et yemesi gerektiğini belirtti.

Vejetaryen Bakan’dan demansa karşı et tüketimi tavsiyesi
Yayınlama: 06.04.2026
5
A+
A-

Uzun yıllar fazla et tüketimine karşı çıkan ve kendisi de vejetaryen bir doktor olan eski Almanya Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, genetik olarak demansa yatkın kişilerin et yemesi gerektiğini belirtti.

Almanya’da pandemi döneminde sağlık bakanı olarak görev yapan ve geçen yıla kadar bu koltukta oturan Sosyal Demokrat Partili (SPD) siyasetçi Karl Lauterbach, et tüketimi konusundaki tutumunda artık daha esnek. Funke Medya Grubu’na demeç veren 63 yaşındaki epidemiyoloji ve sağlık ekonomisi profesörü Lauterbach, kendisi bir vejetaryen olarak her ne kadar hâlen et yemese de demansa yatkınlığı bulunan kişilere et tüketmelerini tavsiye etti.

İsveç’te bulunan ve dünyanın önde gelen tıp fakültelerinden biri olan Karolinska Enstitüsü’nün gerçekleştirdiği bir çalışmadan bahseden Lauterbach, ebeveynlerinden birinden veya ikisinden birden ApoE4 genini miras alan kişilerin “yüksek et tüketimi sayesinde bilişsel gerilemeye karşı kendilerini koruyabileceklerine” dair “güçlü kanıtlar” bulunduğunu belirtti.

Alzheimer riskini yarıdan fazla azaltma iddiası Demansa yatkınlığı bulunan kişilerin et yemesinin “faydalı olabileceğini” gösteren bu çalışmaya göre, et ağırlıklı beslenmeyle Alzheimer riskinin yarıdan fazla azaltılabileceği savunuluyor.

Lauterbach verdiği röportajda “Önceki çalışmalar ve gen araştırmalarının sonuçları da zaten bunu öne sürüyordu ancak artık bu ilişkinin kanıtlandığını varsayıyorum” dedi.

Buna karşın fazla et tüketiminin “neredeyse tüm sağlık riskleri açısından bir risk faktörü olarak görülmeye devam edilmesi gerektiğini” belirten SPD’li milletvekili, “tüm dünyanın çok fazla et tüketmesi gerektiği gibi hatalı bir sonuca varılmaması gerektiğini” de sözlerine ekledi. Her dört kişiden biri Lauterbach, İsveç’teki üniversitenin çalışmasından hafta başında X hesabından yaptığı bir paylaşımda da söz etmişti.

Alman sağlık politikacısı, “Bu, doğrulanması hâlinde, ki iki ön çalışma nedeniyle bu muhtemel, çok önemli bir çalışma. Demans için genetik açıdan yüksek riske sahip olanlar (yaklaşık her dört kişiden biri), et tüketimi sayesinde demans risklerini önemli ölçüde azaltıyor” ifadelerini kullanmıştı. DW/CÖ,ET

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.